REIKIA LOGOTIPO? Nuo ko pradėti?
„Sveiki, mums reikėtų logotipo, nežinom nuo ko pradėti ir kaip viskas vyksta. Kiek tai kainuoja?“
Tokį ar panašų tekstą man dažnai tenka perskaityti laiškuose ar socialinių tinklų žinutėse. Kurdami paslaugą ar produktą žmonės žino, kad jiems reikia logotipo, tačiau dažnai nežino nuo ko pradėti ir koks yra šio darbo procesas. Turbūt turėčiau pasakyti, kad kiekvienas dizaineris ar kūrybinė agentūra turi savo darbo metodus ir jie gali šiek tiek skirtis. Ir tai tikrai nereiškia, kad kažkuris vienas būdas yra teisingiausias. Čia kaip ir gyvenime yra daug kelių ir transporto priemonių, klausimas tik kaip greitai ir patogiai pasieksite tą stotelę į kurią norite nuvykti. Mano tikslas, kad kelionė būtų sklandi, be didelių vingių ir galutinė stotelė būtų Jūsų svajonių.
Tai gi nuo ko pradedame?
Prieš ieškant dizainerio, kuris Jums sukurs svajonių logotipą, rekomenduoju atlikti „namų darbus“. Dizaino darbai pradedami, kai yra užduotis, o ji gimsta, kai klientas žino kur ir ko važiuoja.
Svarbu, kad prieš užsakant logotipo dizainą Jūs žinotumėte kokia yra Jūsų, kuriamo produkto, tikslinė auditorija, kokie bus komunikacijos kanalai ir rinka, kurioje vykdysite veiklą. Ši informacija yra labai svarbi. Jūs galite nežinoti kokio stiliaus, spalvos ar formos logotipo norite, tačiau labai svarbu, kad žinotumėte koks Jūsų kuriamo produkto/paslaugos išskirtinumas, vertybės ir kam jis skirtas.
Kad būtų lengviau suformuoti užduotį aš sukūriau anketą, kurios pagalba galite aprašyti koks ženklas bus kuriamas, kokiai auditorijai ir kokiais tikslais. Štai keletas klausimų, kurie padeda man suprasti kokiam produktui/paslaugai bus kuriamas logotipas:
- Koks Jūsų veiklos pavadinimas? Ar turite susikūrę pavadinimą? Jei taip – pasitikrinkite ar jis laisvas ir nepatentuotas (pasitikrinti galite čia: https://vpb.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/prekiu-zenklai/prekiu-zenklu-paieska). Tai labai svarbu, nes pasitaiko atvejų kuomet užsakomas dizainas, o paskui paaiškėja, kad reikia keisti pavadinimą, nes jis „užimtas“. Pakeisti pavadinimą = pateikti naują užduotį.
- Koks Jūsų veiklos tikslas? Jis gali būtį įvairus ir nebūtinai vienas. Čia galite parašyti ir apie ateities vizijas.
- Į kokius žmones kreipsitės? Kokia Jūsų produkto/paslaugos tikslinė auditorija? (Amžius, lytis, išsilavinimas, vertybės, pajamos ir pan.). Atsakymas “visi” – nerekomenduotinas. Jei Jūsų prekė/paslauga skirta visiems – drįsiu sakyti, kad ji matyt skirta niekam. Kiekviena prekė ar paslauga turi savo tikslinę auditoriją ir ją galite nustatyti analizuodami kas yra Jūsų klientai. Jei klientų dar neturite ir kuriate naują paslaugą/produktą, tuomet galite pabandyti aprašyti kam ta paslauga bus aktuali, kas galėtų būti Jūsų klientas.
- Kas yra Jūsų veiklos pagrindiniai konkurentai? Žinoti savo konkurentus – būtina tiek Jums, tiek dizaineriui 🙂 . Prieš kurdama logotipą aš analizuoju rinką ir žiuriu kokius ženklus turi kliento konkurentai. Tai padeda norint sukurti išskirtinį ženklą. Jei Jūsų 4 iš 6 konkurentų turi mėlynus logotipus Jums rekomenduočiau nebūti mėlynu 🙂 Dažnai Jūs geriau žinosite su kuo konkuruojate rinkoje, nei dizaineris, todėl pateikti šią informaciją svarbu.
- Koks Jūsų išskirtinumas, lyginant su Jūsų konkurentais? Čia turbūt vienas sunkesnių klausimų, kuris dažnai lieka neatsakytas. Mano nuomone, jis vienas svarbesnių, į kurį Jums rekomenduoju rasti atsakymą. Net ir pats gražiausias logotipas neišgelbės, jei neturėsite kuo išsiskirti rinkoje. Išsiskirti galima kokybe, kaina, stiliumi, vertybėmis, inovacijomis ir dar daug kuo – tik reikia ieškoti, analizuoti ir kurti!
Tai tik dalis klausimų kurie padeda man suprasti Jūsų kuriamą produktą ar paslaugą. Kai jau žinote atsakymus į mano pateiktus klausimus galime pakalbėti apie tai, koks dizaino stilius Jums patinka, kokios spalvos įsivaizduojate savo ženklą ir kodėl. Jūs galite drąsiai pateikti nuotraukas, paveikslėlius ar kitą vizualią medžiagą atspindinčią tai, kas yra gražu Jums. Nebijokite pasakoti apie savo logotipo vizijas, įsivaizduojamus simbolius ar formas. Neturėti mėgiamo dizaino stiliaus ar nežinoti kokio simbolio norite savo logotipe yra normalu. Ir Jūs tai galite taip pat pasakyti. Visi esame skirtingi ir kuo daugiau Jūs pasakysite/parodysite tuo geriau aš Jus suprasiu.
Na, štai – pradžia jau yra!
Jūs sukūrėte užduotį man ir tuomet aš per 2 – 3 savaites sukursiu Jums logotipo dizainus. Pateiksiu 5 – 6 skirtingus dizaino variantus. Tarp tų variantų rasite dizainus su Jūsų pasirinktais (ir galbūt net konkrečiai nurodytais) simboliais ar grafiniais elementais. Taip pat rasite variantus su mano sugalvotais simboliais, kuriuos matysiu tinkamus Jūsų veiklai iliustruoti. Logotipo dizaino galutinis rezultatas labai priklauso nuo užduoties, nuo Jūsų atsakymų į mano pateiktus klausimus anketoje. Todėl kviečiu atlikti “namų darbus”!
Anketą galite parsisiųsti ir pasitikrinti ar žinote koks bus Jūsų prekinis ženklas, kam jis skirtas ir ar jau esate pasiruošę ieškoti dizainerio logotipo kūrimui:
FIRMINIS STILIUS. Ar smulkiam verslui jo reikia?
FIRMINIS STILIUS. Ar smulkiam verslui jo reikia?Visi sutinka, kad logotipas yra būtinas, tačiau kas tas firminis stilius ir kiek smulkiam ar vidutiniam verslui jo reikia? Jūs matote, kad didelės kompanijos turi labai detalius ir išpuoselėtus Brandbook‘us. Juose...
LOGOTIPO IR PREKINIO ŽENKLO PATENTAVIMAS. Ar jis būtinas?
LOGOTIPO IR PREKINIO ŽENKLO PATENTAVIMAS. Ar jis būtinas? Jums tai gali atrodyti kaip nebūtinas ir brangus formalumas. Galvojate, kad neturite didelių konkurentų ir niekas nesiims kopijuoti Jūsų prekinio ženklo pavadinimo ar logotipo. Tiesa ta, kad žmonių, kasdien...
LOGOTIPO PATENTAVIMAS LIETUVOJE
LOGOTIPO PATENTAVIMAS LIETUVOJE Logotipo patentavimas Lietuvos rinkoje yra tikrai nesunkus ir daugeliui lengvai įveikiamas darbas. Jei esate bent kartą naudojasi elektroninėmis paslaugomis turėtumėte be vargo susitvarkyti. Logotipą patentavimui galite pateikti...
Privatumo politika / Copyright @ 2020 Bruknės dizainas